pondělí 13. května 2013

Jarní sushi

O víkendu jsem měla narozeniny a dala prvně Emičku na hlídání přes noc k babičce. Tak jsme si opět mohli zajít s manželem a kamarády do oblíbené restaurace Koishi, kde jsem sice neměla tentokrát sushi, ale zato na mě to kouzlo tohoto jídla opět dýchlo. 
Jak jsme se vraceli s Emičkou domů, tak se mi moc nechtělo vařit a tak vzniklo tohle "sushi" :)

Je velmi jednoduché, cenově dostupné a né až tak úplně sirové :D


Budeme potřebovat:
rýžovar
podložku na motání sushi
hůlky
mističky

Ingredience:
rýže na sushi (dvě odměrky)
ochucený sushi ocet
řasa Nori
žampion
půl malé cuketky
půlka uzeného tofu
vejce
pažitka
wasabi - oblíbila jsem si v prášku, je vždy po ruce a je ho hodně
sojová omáčka
nakládaný zázvor

Postup:
Já vařím rýži už víc jak 7let jen v rýžovaru, takže kdo jej nemáte, uvařte rýři tak jak jste zvyklí. Jen nesolit, prosím.
Uvařenou rýži zalijeme sushi octem a postupně chledíme. A to tak, že rýži ovíváme a lehce promícáváme. Ale ne abyste z toho měli za chvíli kaši :)

Žampiony, cuketu, tofu nakrájíme na plátky a osmažíme. Z vajíčka uděláme bez oleje ometetu, kterou necháme vychladnout a nakrájíme na proužky.

Na plátek řasi poklademe rýži, navrstvíme náplní a zabalíme.

Podáváme se sojovou omáčkou, ve které je zlehka wasabi.

Sushi jen lehounce do omáčky namočíme, vložíme do úst a až spolkneme, teprve potom sníme nakládaný zázvor. - o jen jak správně by se sushi mělo jíst.




i Emičce chutnalo, ale teda bez sojovky a zázvoru :)

1 komentář: