pondělí 9. prosince 2013

Linecké cukroví - bezlepkové

Tak jsem se zase trošku dívala po všemožných bezlepkových moukách. Začala jsem i uvažovat, že bych zkusila koupit nějakou tu bezlepkovou směs typu Jizerka, ale když jsem viděla to složení, tak... No raději jsem se rozhodla pro to zkoušet upéct z mých směsí, které si doma namíchám sama z jednodruhových mouk bez přídavků škrobů a bůh ví čeho ještě.

Přeci jen je tolik druhů zdravých bezlepkových mouk, tak proč je nevyzkoušet a nevzít si z nich ty jejich prospěšné látky, než jen se cpát škrobem. No ne?

A jak jste na tom Vy? Jaká bezlepková mouka se Vám nejvíc zalíbila?

Já jsem v tomto receptu při první várce využila zbytků mouk a připravila si směs (vše hladké mouky) z 22g kukuřičné mouky, 28g Chia mouky, 120g jáhlové mouky a 40g lepivé rýžové mouky

Při druhém pokusu se jednalo o smeš z 90g amarantové mouky a zbytku jáhlové mouky. Protože těsto trošku víc lepilo, tak jsem ještě přidala nepatrné množství lepivé rýžové mouky.


Píšu záměrně lepivá rýžová mouka, protože jsem si ji kupovala u "našeho" vietnamce, ke kterému už dlouhé roky chodíme na rýži a on měl dva typy rýžové mouky. Koupila jsem obě, ale k té lepivé mi nedokázal říct co to vlastně je. Možná je to z kulatozrnné rýže a ta obyčejná je z obyčejné jasmínové. Nevím :( Ale každopádně v receptu je moc dobrá :)

Ingredience:
210g bezlepkové mouky
70g moučkového cukru
2 žloutky
špetka strouhané pomerančové kůry (kupuji v DM drogerii)
140g másla

Postup:
Mouky, cukr, žloutky, pomerančovou kůru a nastrouhané máslo zpracujeme do vláčného těsta, které dáme tak na hodinku odležet do chladna. (pokud nedáte odležet, tak se taky nic nestane. Druhou várku jsem dělala hned a výsledek byl stejný. Ale při prvním pečení jsem postupovala, tak jako u běžného lepkového těsta)
Těsto vyválíme na pomoučeném vále na plát silný do 0,5cm a vykrajujeme dle libosti tvary.
Pečeme na 180°C max 10min. Ke konci už hodně hlídáme, rychle se připaluje.
Nakonec mažeme oblíbenou marmeládou, můžeme pocukrovat, ale hlavně necháme uležet do Štědrého dne :) - aspoň část. Pěkné Vánoce.


Použité mouky

amarantová mouka

jáhlová mouka

Chia mouka

rýžová mouka

rýžová mouka lepivá

Pro velký úspěch u mé dcery, jsem pekla i bez z vykrajovátek bez děr, které nebudu slepovat ani cukrovat. Budou to takové linecké sušenky. No a samozřejmě mezi nimi nesmí chybět koníček :)

1 komentář:

  1. Dobrý den,

    Všimli jsme si, že máte spoustu chutných receptů na vašem blogu a chtěli bychom Vám představit naši novou webovou stránku http://www.vyhledejrecepty.cz/ kde si naši uživatelé mohou vybírat z více než 140 000 posbíraných receptů. Každým dnem narůstá návštevnoť strany. Momentálně máme denně 30 000 kliků. Na stránce jsme vytvořili také žebříček Tob blogů, kde najdete všechny přidané blogy a můžete přidat i ten Váš. My zkopírujeme všechny recepty a uživatelé je pak mohou nalézt pomocí našeho vyhledávače. Tím pádem se zvýší návštěvnost Vašeho blogu. Nemusíte se obávat, vše Vám nabízíme zcela zdarma.

    Vyhledejrecepty.cz má své sesterské webové stránky na celém světě. Budeme velmi rádi když se stanete součástí této velké rodiny.

    V případě že máte nějaké otázky obraťte se na nás.

    S pozdravem,
    Tunde
    info@vyhledejrecepty.cz

    OdpovědětVymazat