neděle 28. dubna 2013

Sušenky s konopným semínkem

Ráno jsem vstala a měla náladu na pečení. Hlavní ingredienci, kterou jsem chtěla použít bylo mimo jiné i arašídové máslo. Tak jsem sedla k internetu a hledala až jsem našla opět u mé oblíbenkyně na Facebooku "Chutně a zdravě".
V tomto receptu ona používá konopnou mouku. Tu já ale nemám, tak jsem zkusila použít taky novinku z veletrhu Biostyl  a to Kurakkanovou mouku.
Vyrábí se ze zrn Kalužnice křiklasé a má vysoký obsah bílkovin, tuků, minerálních látek (vápník a železo) a vlákniny. Je taky bohatá na antioxidanty a přirozeně BEZLEPKOVÁ. Výrobky z ní získávají jemně oříškovou chuť.

Při pečení sušenek se můžeme zase jednou odměnit přírodě za skvělé suroviny, které od ní dostáváme e nepoužít pečící papír, ale jen plech potřít malým množstvím másla. :)

Ingredience na 39 sušenek:
1 hnek Kurakkanové mouky
1/2 hrnku hladké špaldové mouky
1/2 hrnku arašídového másla
1/4 hrnku mléka
1 lžíce konopných semínek
1/2 hrnku kokosového tuku
1 vejce
1/2 hrnku karamelového sirupu nebo agáve sirupu
špetka soli, ale jen v případě, že nemáte arašídové máslo již solené
1 lžíce prášku do pečiva bez fosfátů

Postup:
Troubu si rozehřejeme na 180°C a plech vymažeme máslem. Žloutek dáme k ostatním surovinám a smícháme. Z bílku ušleháme sníh a nakonec přidáme k těstu. Pomocí dvou lžic klademe na plech dál od sebe, lehce zmáčkneme. Zhruba 3 hroudičky na jednu řadu (jeden plech cca 12 až 15 kusů).
Pečeme 10-15min. Z plechu sundáváme až po vychladnutí.



Žádné komentáře:

Okomentovat