středa 16. ledna 2013

Zeleninová omáčka k čemukoliv

Tak opět jsem přemýšlela co k obědu. Měla jsem doma uvařený bulgur s červenou čočkou, ze kterého jsem den předem dělala placky, ale dnes jsem ho chtěla využít už jen jako malou přílohu. A tak vznikla zeleninová omáčka.
Je strašně jednoduchá a musím říct, že mě překvapilo, jak je dobrá :)

Ingredience:
mrkev
pór
batáta
sůl
koření Pašerák
olej
kokosové mléko

Postup:
Zeleninu na strouháme, pórek nakrájíme najemno. Osmahneme na trošce oleje, podlijeme a dusíme. Asi tak v půlce dusení osolíme a okořeníme. Přidáme tak 4lžíce kokosového mléka a dusíme tak dlouho dokud se tekunina nevstřebá natolik, abychom mohli zeleninu rozmixovat ponorným mixérem. Nic se neděje ani v případě, když tekutinu už skoro nemáme, protože při mixování stačí do zeleniny dolít trošku vody. Tohle je totiž lepší varianta, než abysme měli omáčku příliž řídkou. Pokud by se ale i tohle stalo, nevadí. Přidejte do omáčky trošku přílohy (rýže, bulgur, kuskus, polenta, ...) a je to :)
Já jako přílohu zvolila bulgur a tofu s mořskou řasou. Dcera bude mít oběd bez tofu.
Tak a zde je výsledek.


Žádné komentáře:

Okomentovat