pátek 18. ledna 2013

Mungo polévka s řasou

Koupila jsem si mungo a nechala týden klíčit. Mojí dceři hrozně chutná jen tak z misky, ale říkala jsem si, že bych mungo chtěla přidat někam do jídla. Zeleninový salát se mi moc dělat nechtěl a tak jsem si vzala své chytré knížky a hledala. No a v knize Hanky Zemanové - BioAbecedář na str. 323 je tento recept. Nijak jsem ho neupravovala, jen řasu Wakame jsem nahradila Nori.

Ingredience:
olej
velká cibule
kousek bílé části pórku
mrkev
200g munga
1,5l horké vody
řasa Wakame (Nori)
mořská sůl
majoránka
česnek a umeocet dle chuti
zelená nať na ozdobení

Postup:
Mungo namočíme (nejméně na 3hod.). V mém případě to trvalo několi dní :). Poté scedíme a osušíme. Na oleji orestujeme cibuli a zbylou zeleninu. Přidáme mungo a společně osmahneme. Přidáme horkou vodu a vaříme do změknutí munga. Osolíme, popřípadě přidáme bujón a ještě krátce povaříme. Vytáhneme trošku munga stranou a zbytek polévky společně s řasou rozmixujeme ponorným mixérem. Dáme zpět na sporák, přidáme odebranou zeleninu, česnek, majoránku a ochutíme umeoctem.
Tak a teď už máte hotovou výbornou a hodně zdravou polévku. My si ji dali jako obvykle na večeři.


Žádné komentáře:

Okomentovat