pondělí 14. ledna 2013

Amarantové těstoviny na zelenině s plněnou tofu "šunkou"

O víkendu jsme byli nakupovat rýži u "našeho" vietnamce, ke kterému chodíme už víc jak 8let. Nejprve jsme kupovali jen jasmínovou rýži, pak začali citrónovou trávu, sojovou omáčku a další ochucovadla, čerstvý koriandr, čaj, atd. Dokonce jsme koupili i mražené bource morušové a doma si je připravily. Byli vynikající :) Ale až tento týden jsem nakoukla do lednice a bylo tam cosi podivného. Tak jsem se zeptala a odpověď byla, že je to šunka z tofu. No, ale bližší informaci, jak třeba uvařit nebo k čemu podávat jsem se bohužel nedozvěděla. Hold ta jazyková bariéra i přes ty roky stále je :(
No, tak jsem brouzdala po internetu a našla něco podobného. Je to taky z tofu, ale duté a smaží se to. Ale ta moje "šunka" dutá rozhodně nebyla. Pomohla jsem si tedy sama a vykuchala jsem ji, naplnila a dala smažit. To šlo jen naprudko a tak jsme to dala ještě na chvíli do trouby.
Jako přílohu jsem udělala amarantové těstoviny s mrkví a pórkem. Potřebovala jsem oběd samozřejmě i pro dceru a té jsem "šunku" dávat nechtěla. Ani já sama přesně totiž nevím co to vlastně je :D
Zeleninu jsem upravovala na másle a docela pak dlouho dusila, aby byl pórek pěkně změklý. Na ochucení jsem použila hovězí sypký bujón. Nějak mi zachutnal.
Tady je recept.

Ingredience:
amarantové těstoviny
mrkev
pór
máslo
olej
hovězí bujón Ramram
1/4 cibule
sojová omáčka

Postup:
Amarantové těstoviny uvaříme dle návodu (osolená vroucí voda asi 5min.).
V "šunce" uděláme kapsu a vnitřek nakrájíme najemno a společně s pórkem, mrkví a cibulí osmažíme - jen část. Hotovou směs naplníme do kapsy a utěsníme špejlí. Kapsu naprudko osmažíme na olivovém oleji a dáme do trouby na 200°C dodělat.
Zbylou zeleninu bez "šunky" prudce osmažíme a pak docela dlouho dusíme než je pórek měkký. Přidáme těstoviny, promícháme a přílohu máme hotovou.


- "Šunka" je docela dost slaná. Příště už nebudu dělat kapsu, ale jen ji přidám do nějakého zeleninového jídla. Amarantové těstoviny mě taky moc neoslovily. Jsou dost mazlavé. Asi by byly dobré do sladkého jídla nebo na zapečení. Ale recept i tak nechávám pro vaši inspiraci. Nebo má někdo rád slanější a tak mu bude určitě chutnat. Mám připravenou porci i pro manžela k večeři, tak jsem zvědavá co na to řekne :)

tady opět fotodokumentace.

kapsu jsem uvnitř potřela sojovou omáčkou, ale i tak je "šunka" hodně slaná, takže to nebylo moc vhodné 

hotová náplň






pro osobu stačí jen polovina kapsy, ale na fotce vypadaly dvě půlky líp :)


varianta pro děti


Žádné komentáře:

Okomentovat