neděle 13. ledna 2013

Pohankové koláčky

Opět moje oblíbená pohanka. Nojo, navařila jsem jí v sobotu nějak moc a potřebovala jsem ji zpracovat. Pomazánka na večeři už byla, ale pohanky stále přebývalo. Tak co s tím, že? No a tak při pročítání knih mě napadl tenhle recept. V knížkách jsem vždy viděla kombinaci jen s jáhlami, ale s pohankou nic. No, tak jsem to prubla :D A výsledek? Škoda, že nemůžete hned teď vyzkoušet. Jsou skvělé a úplně bez cukru, vajec, mléka a lepku. 

Zítra čekám návštěvu, které koláčky nabídnu. Tak jsem zvědavá jestli budou chutnat i někomu kdo běžně jí normální jídlo a sladké.

Pokud někdo některý můj recept vyzkoušíte, tak budu ráda, když napíšete do komentáře jak vám chutnal nebo nechutnal. Kde jste si ho popřípadě vylepšili nebo zjednodušili :D

Ingredience:

těsto:
uvařená pohanka
jáhlová mouka
voda
rozinky

náplň:
meruňky
sušené švestky

Postup:
Vařenou pohanku rozmixujeme společně s vodou a rozinkami ponorným mixérem do hladka. Přidáme jáhlovou mouku. Těsto bude držet krásně pohromadě a nebude se vůbec lepit.
Troubu si předehřejeme na 200°C. Na plech dáme pečící papír, na který z těsta vytvoříme větší kuličky. Pomocí panákové skleničky uděláme důlky, do kterých dáme lžičkou náplň. Můžeme posypat kokosem. Pečeme tak dlouho dokud není koláček na okrajích oschlý.

Obměna těsta. Do části můžete přidat jako já kakao. Příště do těch kakaových vyzkouším dát náplň s tofu a sojovým zajícem. Vyzkoušejte třeba už teď pokud máte suroviny. A můžete se pak pochlubit jaké to bylo.




tvoříme důlky pro náplň





Žádné komentáře:

Okomentovat