neděle 13. ledna 2013

Bezpluchý oves s houbami

Opět jeden recept od BioLenky. A opět upravený :D Jak jinak u mě, že? Ale jen málo. BioLenka v receptu používá sušené houby, ale já čerstvé. No a hlavní surovinu mám já bezpluchý oves, ale BioLenka bezpluchý ječmen. Aspoň vidíte, že se dá použít prostě to co je doma :D
Teď, když jsem opisovala recept jsem si všimla, že jsem nepoužila ani majoránku, ani česnek a ani sezamový olej. Ale i tak to bylo báječné jídlo. Takže vlastně, je to ještě recept BioLenky a nebo už můj? :D Proto tvořte, měňte a hlavně užívejte bezpluchého čehokoliv. Je to fakt dobrota.

Protože se uvádí, že by se bezpluché ... mělo pořádně pokousat, aby se všechny vitamínky dostaly do těla, tak jsem pro svou 16ti měs. dceru zvolila pohanku, do které jsem dala jen uvařenou brokolici bez hub, doplnila její oblíbenou pečenou dýní a kvašenou zeleninou (pokud je kupovaná, tak pořádně propláchnout ve vodě).

Tento recept v trošku jiném podání jsem taky našla v knize Radost ze zdravých dětí, kde autoři uvádějí, že pro kompletnost živin je vhodné doplnit jídlo o polévku s luštěninou, tak jsem do včerejší zeleninové s  kroupami dala ještě hrst červené čočky a oběd byl plnohodnotný a vše se tak dojedlo a s ničím se neplýtvalo.


s časopisu Regenerace 1/13

Ingredience:
240g bezpluchý oves
čerstvé houby (žampiony, hlíva, šitake)
- nebo 3/4 hrnku sušených hub
1 cibule
2 stroužky česneku
1lžička majoránky
1 lžička celého kmínu
1 lžíce sezamového oleje (nemusí být)
omáčka Tamari - já dala Teriyaki
brokolice
pečené hranolky z dýně Hokaido
kvašená zelenina

Postup:
Oves přes noc namočíme a druhý den vaříme v nové vodě s bobkovým listem 45min a nebo v tlakovém hrnci 20min na nejvyšší stupeň. Cibuly nakrájíme na proužky a osmažíme dozlatova. Přidáme houby, kmín a dusíme asi 20min. Před koncem osolíme, přidáme brokolici, Teriaky a povaříme do změknutí brokolice. Vmícháme oves, prosilovaný česnek, majoránku a sojovou omáčku.
Dýni připravíme tak, že ji nakrájíme na hranolky, posolíme a lehce zakápneme olejem a dáme tak na 20min. do 200°C vyhřáté trouby.

náš oběd

varianta pro děti - pohanka s brokolicí


Žádné komentáře:

Okomentovat