neděle 20. ledna 2013

Plněné jáhlové knedlíky

Už dlouho jsme neměli nic sladkého na oběd a opět mě zaujal recept v knížce Víme, co jíme. Jen náplň jsem zvolila svoji a způsob servírování taky :)
Knedlíky po uvaření jsou hodně rozpadající, ale i tak se s nimi dá pracovat, aby se před podáváním nerozpadly. Po vychladnutí jsou stejně pevné jako knedlíky z mouky, proto by nemuselo být špatné uvařit knedlíky dřív a před podáváním je jen napařit v hrnci. Ale to už záleží na každém z vás :)

Ingredience:

těsto:
uvařené jáhly
špaldová mouka nebo pro bezlepkové pohanková mouka

náplň:
ricotta
nebo švestky, borůvky
nebo cokoliv zavařeného.

Nebo Lenka Žák dává náplň i tofu, tempeh. Prostě cokoliv na co máte chuť.
Pokud ale zvolíte slanou náplň, tak si těsto na knedlíky ochuťte solí a bylinkami.

Postup:
Z jáhel a mouky vypracujeme těste, které následně plníme. Uděláme kuličky a vkládáme do vroucí vody. Jakmile jsou knedlíky hotové, tak vyplavou na hladinu.
Podáváme opět s čímkoliv co máme rádi. Já protože nechci moc používat cukr, tak jsem knedlíky posypala Rýžovým Zajícem a omastila lehce máslem. Můj muž si na knedlíky dal třtinový cukr a trošku tekutiny ze švestek.







Žádné komentáře:

Okomentovat