neděle 13. ledna 2013

Jáhelné palačinky

Když jsem si včera koupila kuchařku BioLenky, tak mě naprosto uchvátila a rozhodla jsem se hned ráno vyzkoušet tyhle palačinky. A protože jsem měla ze včera uvařené meruňky se sušenými švestkami, palačinky byly jasná volba. Mě teda vznikly spíš palačinkové lívance, ale pro příště už snad budu vědět, jak postupovat, aby byly tenší - chce to přidat víc vody. Jde totiž o to, že když těsto vylijete na pánvičku, tak už nejde moc rozlívat, proto musí být fakt dost řídké. Krásně totiž klouže po pánvičce. Ale zase to má výhodu - NEPŘICHYTNE SE :)
Opět jsem si recept trošku upravila, ale jen minimálně. 

čerpala jsem v knize: Víme, co jíme, Lenka Žák

Ingredience:
350g hladké pohankové mouky
(z toho můžete 100g nahradit jinou, já dnes volila kombinaci jáhelné se špaldovou)
ghí - já zatím nemám vyrobeno, takže používám olivový olej
špetka nerafinované soli a mleté skořice - já dala bio perníkové koření

Postup:
Mouku smícháme s perníkovým kořením, špetkou soli a při stálém míchání vléváme teplou vodu. Musíme dosáhnout palačinkové konzistence. Smažíme a pak připrvíme dle naší chuti.
My jsme si je dali s meruňkovou náplní (Meruňky vaříme společně se sušenými švetkami, nebo rozinkami. Docílíme tak toho, že nemusíme přidávat cukr. Poté vše rozmixujeme ponorným mixérem a máme hotovo. Použití je už na vás. Já přidávám i do dezertů, atd.) a polili agáve sirupem.

meruňková náplň

pohankové skoropalačinky :)

Polití agáve sirupem bohužel není vidět. Snídali jsem dnes už v 6hod., budíček byl totiž už v 5hod. :)

Žádné komentáře:

Okomentovat