sobota 12. ledna 2013

Bezlepkové pohankové piškoty

Když jsem tak brouzdala po internetu a hledala něco o výživě malých dětí, narazila jsem na hodně pěkný blog, na kterém mě zaujal recept na tyto piškotky. Moje dcera miluje Kačenky a Špaldové piškotky od Zemanky a když jsem na ně viděla recept, tak jsem ho musela samozřejmě hned vyzkoušet. Výsledek mě opět strašně mile překvapil a vím, že budeme dělat často. Líbí se mi, že se jedná o hrozně tvárné těsto. Přidáním vždy jiné suroviny, tak můžeme mít pokaždé jinou sušenku. 
Můžeme přidat např. karob, kakao, perníkové koření, vanilku, zázvor, skořici nebo sušené ovoce. V tomhle se meze nekladou :)


zde je odkaz na zmiňovaný blog: http://waity5.blog.cz/


Ingredience:
2 žloutky
100g Glukopuru nebo jiného sladidla
0,5 dcl oleje
1dcl alternativního mléka (rýžové, mandlové, ...) - já tentokrát použila obyčejné, měla jsem doma jen     Zajíce a toho malé dávat nechci
troška prášku do pečiva ze zdravé výživy
150g bezlepkové mouky (pohanková, amarantová, ...) V receptu je uváděno tohle množství, ale mě to připadalo málo a tak jsem dost přisypávala. Myslím, že jsem se mohla dostat tak na 200g.

Postup:
Žloutky ušleháme se sladidlem, přidáme ostatní suroviny a utvoříme těsto. Dáme do zdobítka a nebo pomocí dvou lžiček děláme kolečka na plech vyložený pečícím papírem. Pečeme zhruba na 130°C dokud nezezlátnou okraje.





Žádné komentáře:

Okomentovat