sobota 12. ledna 2013

Jáhelné placky


Nevíte co s uvařenými jáhly tak jako já?
U nás to vypadalo tak, že jsem navařila plný hrnec a jeden den jsme měli jáhelnou kaši, druhý den jáhelný dezert, ale třetí den už jsem na snídani nechtěla rodině připravit nic nasladko a tak jsem začala přemýšlet a koukat po kuchyni co by se dalo vytvořit. A tak vznikl tento recept.

Ingredience:
mrkev
dýně Hokaido
olej
vařené jáhly
polenta
žitná mouka pro bezlepkové pohanková nebo jáhelná
voda
sůl

Postup:
Zeleninu nejemno nastrouháme (můžeme pro obměnu požít i třeba cuketu, celer, atd.) a osmažíme na troše oleje nebo ghí a v polovině této úpravy osolíme. Poté smícháme s vařenými jáhlemy, přidáme polentu a trošku žitné mouky, vodu. Konzistence těsta nebude vypadat jakobychom chtěli dělat např. bramborové placky. Stále bude takové sušší a drolit se, ale to nevadí. Vytvoříme malé "karbenátky" a dáme smažit. Smažíme dozlatova na obou stranách a podáváme buďto samostatně, nejlépe s kvašenou zeleninou a nebo jako příloha k obědu.
Pokud je jako já uděláte na snídani, máte tak připravenou i případnou přílohu k obědu.

Snad si pochutnáte, tak jako my :)

Žádné komentáře:

Okomentovat