neděle 4. května 2014

Domácí rýžové mléko

Dlouho jsem nepřidávala nový recept. Všem věrným čtenářům se tímto moc omlouvám :) a přikládám tento skvělý, domácí, levný recept.

Dříve jsme rýžové mléko kupovali v DM drogerii, ale po tomhle se hned ráno zaprášilo.

Hned jak jsem tento recept u Kuchařky ze Svatojánu viděla, musela jsem vyzkoušet. A všem co kupují jako já, tak doporučuji.

Kdo nikdy nezkoušel žádné alternativní mléko, tak je práce s tímto naprosto stejná jako s běžným kravským. Já přidávám do kávy, ranní vařené kaše, studené do sklenice k snídani, atd.

Ingredience:
100g jasmínové rýže
zhruba  litr vody
špetka soli
lžička třtinového cukru, medu nebo sirupu

Postup:
Rýži důkladně propereme ve vodě, namočíme do vody a necháme v míse zhruba 30hod. namáčet. Poté scedíme, vodu vylijeme a rýži opět propláchneme. Takto připravenou rýži zalijeme asi 500ml vody, přidáme sůl a sladidlo a rozmixujeme dohladka. Přidáme zbylou vodu a přecedíme do sklenice, a to nejlépe přes jemné plátýnko.

Pár fotek z ochutnávky jako důkaz :)




Žádné komentáře:

Okomentovat