neděle 3. listopadu 2013

Cizrnová musaka

Za poslední dobu moje nejvíc oblíbené jídlo. Krásně na dlouhou dobu zahřejem. Dodá tělu mnoho vitamínů. Proto tohle jídlo asi připravuji vždy návštěvám. Prostě jim chci dopřát u mě to nejlepčí :)
Je fakt, že masožravcům tam asi chybí to maso, ale hold u mě ho moc nenajdou :D Ale vitamínky jo.

Ingredience:
500g vařené cizrny   (Já si vždycky navařím celý balík a dám do mrazáku. Pak ji mám dostatek vždy hned po ruce)
4 mrkve
2 cibule
2 červené řepy
1 cuketa
500ml jáhlové "majonézy"
6 pol. lžic lahůdkového droždí
1 pol. lžíce kukuřičného škrobu
3 pol. lžíce oleje
horká voda
sůl
2 lžičky tymiánu
1 + 1  lžičky provensálského kořerní
1 lžíce umeocta
1 lžíce citronové šťávy

Postup:
Cizrnu vložíme do pekáče.
Nahrubo nastrouháme řepu a mrkev.
Cuketu nakrájíme na kolečka, osolíme a necháme na prkýnku vypotit.
Cibuli nakrájíme najemno, orestujeme. Přidáme sůl, tymián, lžičku provensálského koření a promícháme.
Přidáme nahrubo nastrouhanou zeleninu a dusíme asi 15min. podle potřeby přidáme vodu.
Mezitím smícháme "majonézu", droždí, škrob, lžičku provensálského koření a 0,5 lžičky soli.
Po 15ti minutách odebereme asi polovinu dušené zeleniny a přidáme ji k cizrně. Zeleninu která zůstala v hrnci budeme ještě 10min. vařit společně s trochou vody.
Tuto zeleninu promixujeme do hladka, přidáme umeocet a citronovou šťávu a smícháme s cizrnou a dušenou zeleninou.
Na směs přidáme vysušenou cuketu. Celé to zalijeme ochucenou majonézou.
Pečemne na 180°C 30-40min.



Žádné komentáře:

Okomentovat